تبلیغات کلیکی ادوردز - نارمیلا - طراحی سایت
ادوردز چیست ؟!
آوریل 15, 2019
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو - نارمیلا - طراحی سایت
سئو چیست !؟
نوامبر 10, 2019
نمایش همه

وب یا WWW چیست ؟

طراحی سایت صنعتی ، نارمیلا ، ارزش آفرینان کاوه

وب   یا  ” www ” که مختصر شده کلمه World Wide Web می باشد یک سیستم ( سامانه ) اطلاعاتی می باشد از پرونده های متنی یا ابرمتنی متصل به هم است که از طریق اینترنت قابل دسترسی است ، شما به کمک این سامانه می توانید فایلهای متنی ، تصویری ، صوتی و یا تصویری را مشاهده کنید .

تاریخچه وب

www یا وب اولین بار در سال 1989 توسط تیم برنرزلی پیشنهاد این سامانه را داد که قرار بود صرفا برای استفاده درون سازمانی موسسه سرن شود اما به تیم برنرزلی متوجه شد که این سامانه قابلیت جهانی شدن را دارد .

برنرزلی اولین وب سایت را در دسامبر سال 1990 ایجاد کرده و در سال 1991 انتشار آن را علنی کرد و به جهانیان معرفی کرد.

وب که در فارسی با کلمه ” تار ” نیز شناخته می شود در خیلی از ترکیبات اینترنتی آمده و به عنوان واژه جهانی جا افتاده است و برای منظورهای متفاوتی استفاده می شود . البته این واژه به صورت معمول و اشتباهی به عنوان اینترنت هم استفاده می شود اما در حقیقت وب شامل خدمات زیادی در محیط اینترنت می شود.

روش عملکرد این سیستم مختصرا به این صورت است که برای مشاهده یک صفحه وب شما آدرس آن صفحه را در برنامه مرورگر خود وارد می کنید در پشت پرده یک آدرس ( IP ) به بخش خدمتگذار ( Server ) توسط پایگاه داده توزیع شده ایتنرنت صورت گرفته که به آن DNS می گویند .

در مرحله بعد یک درخواست HTTP ( یک پروتکل انتقال متن ) به مرورگری که در آن آدرس ارسال می شود فرستاده شده و صفحه در آن مرورگر باز می شود و شما می توانید تصاویر ، متون و هر فایلی که در آن صفحه است را در مرورگر خود مشاهده کنید .

در مقالات بعدی با کلماتی که در این بخش به شما معرفی شد و باقی مفاهیم مورد استفاده در وب سایت ها آشنا می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *