طراحی سایت - طراحی سایت صنعتی در تهران
مسائل و مشکلات رایج در طراحی وب سایت چیست ؟
فوریه 22, 2020
نمایش همه

وبلاگ یا وب سایت مسئله این است ؟

وبلاگ بهتر است یا وب سابت

وبلاگ در مقابل وب سایت

همیشه سوالاتی وجود دارد که باعث می شود تا ما قدرت تصمیم گیری خود را از دست بدهیم یا در مسیر خود دچار تعلل شویم ، در محیط مجازی و بلاگ نویسی دوسوال مهم وجود دارد برای وبلاگ در مقابل وب سایت :

  1. تفاوت بین آن­ها چیست ؟
  2. آیا باید وبلاگ داشته باشیم یا وب سایت

این دو سوال همیشه مردم را سردرگم می کند در زیر به بررسی و پاسخ به دو سوال مطرح شده می پردازیم .

وبلاگ در مقابل وب سایت – تفاوت چیست؟

قبلا گفتیم که این سوال گیج کننده خواهد بود اما بیایید با این موضوع شروع کنیم :

وبلاگ یک نوع وبسایت است .

به این موضوع فکر کنید ، برای درک بیشتر این موضوع ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید تا به طور جداگانه توضیحاتی راجع هردو این موارد بدهیم :

 

وب سایت چیست ؟

اگر به فایرفاکس یا کروم یا سافاری رفته و آدرس اینترنتی خود را وارد کنید مانند narmila.com پس از لحظاتی یک وبسایت باز می شود این به آن معنی است که شما گوگل ، یوتیوب ، فیس بوک را نیز باز کنید یک سایت باز کرده اید وب سایت ها با نام دامنه آنها مشخص می­شوند مثلا Googl.com خوب پس تفاوت آنها چییست ؟

وبلاگ ها زیرمجموعه وب سایت ها هستند یا به عبارتی می توان گفت وبلاگ نسبت به وبسایت مانند اتومبیل سواری معمولی به اتومبیل مسابقه است یعنی هردو از یک بیس یکسان ایجاد شده اند اما وبسایت برای منظور خاصی ایجاد می شود .

وبلاگ چیست ؟

وبلاگ نوعی وبسایت است که تمرکز آن بیشتر روی نمایش مقالات می باشد که با نمایش هر مقاله در صفحه اصلی وبلاگ و به ترتیب زمانی فعالیت می کند. شاید این موضوع کمی پیچیده باشد اما هدف اصلی این است که شما وقتی به وبلاگ مراجعه می کنید بتوانید در بالای صفحه و اولین ردیف مقاله جدیدترین مقاله را مشاهده کنید و هرچه به پایین پیمایش کنید مقالات قدیمی تر را ببنید .

پس می توان نتیجه گرفت که وبلاگ ها بیشتر بر پایه متن استوار باشند البته شما می توانید لابه لای متون وبلاگ خود عکس نیز قرار دهید و این وبلاگ ها بر سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) سوار می شوند که می تواند برنامه ورد یا گوگل داکس ( Google Docs ) یا هر برنامه مدیریت محتوای دیگری باشد .

اما در وب سایت ها اینگونه نیست چون شما می توانید هر محتوایی را قرار دهید ، عکس ، متن ، فیلم ، انیمیش و هر محتوای مورد نظر خود را قرار دهید .

البته برای راحتی کار حتما لزومی ندارد که با زبان های برنامه نویسی پیچیده ای آشنا باشید روش های زیادی برای طراحی وبسایت وجود دارد که کار را برای شما راحت کرده است .

حال که به این جا رسیدیم اجازه دهید به سوال زیر نیز پاسخ دهیم :

من به کدامیک نیاز دارم وبلاگ یا وب سایت ؟

اجازه دهید اینگونه بیان کنیم ، در سال 2020 شما دیگر نیازی به فکر کردن ندارید ، شما می توانید با استفاده از CMS های قدرتمندی که موجود است یک وبلاگ را به عنوان بخشی از وب سایت خود داشته باشید و با طراحی یک وب سایت یک وبلاگ داخلی نیز در دل آن خواهید داشت و به راحتی می توانید مقالات تخصصی خود در زمینه محصول یا خدماتی که ارائه می دهید داشته باشید . یکی از قدرتمند ترین و محبوب ترین CMS هایی که وجود دارد وردپرس می باشد در واقع وب سایتی که شما در حال مشاهده آن هستید نیز وردپرس است .

وردپرس حتی برای مبتدیان بعنوان یک ابزار کاربردی می باشد شاید همین کفایت کند که در دنیای وب سایت ها بیش از 30 درصد آن ها بوسیله وردپرس ایجاد شده باشند ، شما با ساخت سایت خود در وردپرس می توانید با اطلاعات کمی سایت خود را مدیریت کنید و نیازی به تخصص خاصی نیست البته باید اضافه کنیم که برای اینکه امنیت سایت خود را حفظ کرده و آن را به روز نگه دارید نیازمند دانش بیشتری خواهید بود .

شما از وب سایت خود برای معرفی تجارت خود یا خدمات خود و حتی معرفی خود بعنوان یک شخصیت دردنیا مجازی می توانید استفاده کنید و در نهایت هر وب سایتی که شما ساخته اید می تواند ارزشمند بوده و بعنوان یک محصول فروخته شود .

این به دیدگاه شما و همچنین فعالیت شما در این زمینه بستگی دارد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *